Savunharmaata tekstiä.. syykin selviää just kohta..

Lähdettiin eilen (perjantaina) äiten kanssa kohti Tamperetta. Ensin matkattiin Ikeaan ja sieltä kierroksen jälkeen Ideaparkiin. (ostoksista kuvia myöhemmin..)

No, mulla on 'uus' auto, siis vanha mut mulle uus. Ajelin Ikeasta Ideaparkia kohti ja rupesin heti alkumatkasta haisteleen että ei hitto, joku käryää. No eipä siinä paljon pysäillä voinu, kauhee liikenne ja outo paikka. Jatkoin ajamista ja haju vaan jatku, yltyikin jopa. Sit edestä käänty aika ränsistyneen näkönen kuormuri pois, aattelin et haju tuli siitä. Mutta ei, edelleen haisi. Jarrukrääsä, palaneen metallin haju.. karmee käry..

Lähestyttiin Ideaparkia ja edessä oli taas kuormuri. Sato vettä ja aloin kattelee, että jostain tulee sauhua, hemmetti, tuleeko se mun autosta vai jostain muualta. Sitte äite huomas, että sen kuormurin kuskin puoleisen takapyörän vieressä iskee kipinää ja palaa..

Jättäydyin jälkeen kun meinasin heti että kohta räjähtää rengas.. Oltiin melkein jo Ideaparkilla, kuormuri käänty sinne tavaroiden kuljetuksen puolelle ja me jatkettiin normitietä.. Kolme sekuntia siitä kun se kuormuri käänty mein edestä pois, räjähti kerran - ja toisen! Aivan järkyttävä ääni, koko auto tärähti! Kas kun en housuuni pissannu.

Löydettiin parkkipaikka, noustiin autosta ja kappas kehveliä.. se kuormuri palaa! Ilosella liekillä paloi, ootte varmaan lukeneet uutisista..

Tässä pieni kuvasarja tapahtuneesta..

 

Ja ei, se käry ei tullu mun autosta.. vaan siitä puolalaisesta kuormurista..

Onni onnettomuudessa, että ei ruvennu räjähteleen 10-100m aikasemmin, ois ollu kohdilla paljon enemmän liikennettä, niin perässä ku vastaantulijoita.. Nyt ei sen peräs ollu ketään, kun se käänty mun ja mun perässä olleen jonon edestä sinne tavaroiden kuljetukseen.

Ja kun se kumminkin oli kärynny jo pitkään, kun aika pian Ikealta lähdön jälkeen haistoin sen käryn.. ja tiiä kuin kauan sitä ennen siellä oli joku kipinöiny..

Onneks se kuski oli huomannu savun hajun ja siks ilmeisesti sinne Ideaparkille kääntyikin. Kyllä mä aattelin, että pitää sille kuskille käydä sanomassa, että sen auto kipinöi ja lyö valkeeta.. mutta ei sitte tarvinnu.. x/